Omega 3 – Tłuszcze życia
Z punktu widzenia medycyny kwasy tłuszczowe Omega 3 mają szerokie zastosowanie w profilaktyce chorób oraz jako wyjątkowo wartościowe suplementy wspomagające terapie szeregu poważnych chorób. Szczególna rola kwasów tłuszczowych Omega 3 kryje się w ich oddziaływaniu na procesy metaboliczne, a zwłaszcza na systemy regulujące przemiany biochemiczne w komórkach i tkankach. Nie wchodząc w szczegóły należy powiedzieć, że Omega 3 regulują m.in. pracę tzw. cytokin kierujących układem odpornościowym. Podwyższony poziom cytokin w organizmie sprzyja chronicznym zapaleniom, autoagresji systemu immunologicznego, arteriosklerozie, powstawaniu nowotworów. Odpowiedni poziom Omega 3 w organizmie reguluje poziom cytokin zapewniając prawidłową pracę systemu immunologicznego. Kwasy tłuszczowe Omega 3 odgrywają więc nieocenioną wprost rolę w budowaniu mocy układu immunologicznego.

Badania naukowe prowadzone na całym świecie pozwalają na jednoznaczne stwierdzenie, że kwasy tłuszczowe Omega 3:
  • mają pozytywny wpływ na krążenie krwi (działają jak teflon w naczyniach krwionośnych nie pozwalając przyklejać się złogom do powierzchni ścianek naczyń),
  • poprawiają ukrwienie mózgu i usprawniają przesyłanie sygnałów nerwowych,
  • zwiększają poziom serotoniny – neuroprzekaźnika wpływającego pozytywnie na samopoczucie,
  • łagodzą zaburzenia ukrwienia,
  • pomagają zapobiegać trombocytopenii, tj. małopłytkowości polegającej na zmniejszaniu się ilości krwinek płytkowych (skutkuje to skazą krwotoczną, skłonnością do krwawień, wybroczyn, upośledzeniem zatrzymania krwawienia),
  • zmniejszają krzepliwość krwi przy jednoczesnym obniżaniu nadciśnienia,
  • zmniejszają ryzyko arytmii serca (jak leki nasercowe) – a przecież zawałowcy są szczególnie narażeni na arytmię,
  • pomagają zapobiegać zawałom serca,
  • stabilizują podwyższone ciśnienie tętnicze,
  • przywracają równowagę w zaburzeniach przemiany cholesterolu,
  • sprzyjają likwidacji przewlekłych stanów zapalnych oraz towarzyszących im bólów,
  • obniżają podwyższony poziom trójglicerydów odpowiedzialnych za tworzenie się zatorów oraz podwyższają poziom „dobrego” cholesterolu HDL,
  • obniżają ryzyko choroby nowotworowej,
  • redukują dolegliwości chorób dróg oddechowych (m.in. w astmie),
  • chronią przed chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy,
  • ujędrniają skórę i wygładzają zmarszczki,
  • są niezbędne w prawidłowym rozwoju dzieci,
  • łagodzą bóle reumatyczne,
  • pozwalają utrzymywać dobrą formę umysłową ludzi starszego pokolenia,
  • wspomagają leczenie schorzeń psychicznych (m.in.schizofrenii), ADHD – nadpobudliwości psychoruchowej dzieci, dysleksji, dystrakcji, autyzmu (patrz: leksykon pojęć na końcu książki).

Według ekspertów medycyny, każda dorosła osoba powinna spożywać dziennie minimum 1 gram kwasów z grupy Omega-3. Polacy jedzą znikomą ilość ryb morskich, a tym samym praktycznie żadną ilość kwasów Omega-3. Dlatego trzeba umożliwić społeczeństwu alternatywę uzupełniania diety w produkty zawierające w sobie kwasy Omega-3.