Prebiotyk – błonnik inulina
Ten naturalny węglowodan wspierający życie odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu przewodu pokarmowego.Badania naukowe dowiodły również, że dieta bogata w błonnik przyczynia się do:
  • przyspieszenia perystaltyki jelit (wypełnia jelita, pobudza ich ruchy i przyspiesza pasaż treści przez przewód pokarmowy zapobiegając zaparciom - lignina, celuloza);
  • rozwoju korzystnych bakterii jelitowych;
  • wspomagają trawienie i wchłanianie;
  • wzmacniają układ odpornościowy jelit;
  • mniejszego wchłaniania cholesterolu i trójglicerydów;
  • spowolnienia rozkładu węglowodanów;
  • spadku stężenia glukozy we krwi;
  • zmniejszenia uczucie głodu (pęcznieje w żołądku - głównie pektyna i celuloza);
  • pomaga w walce z otyłością;
  • usuwania z organizmu substancji szkodliwych - toksyn i metali ciężkich;
  • eliminują bakterie gnilne;
  • pozytywne działanie w profilaktyce i leczeniu cukrzycy;
  • neutralizują zwiększone obciążenie fizyczne i psychiczne;
  • chroni przed chorobomi żył kończyn dolnych, uchyłkowatości jelit, nowotworom jelita grubego.

Spożywanie Omega 3 i Inuliny jest rekomendowane przez wiele organizacji medycznych.